2018/2019 навчальний рік

Європейський день боротьби з торгівлею людьми

18 жовтнявідзначавсяЄвропейський день боротьби з торгівлею людьми, започаткований Європарламентом у 2007 році. Протидія цьому ганебному явищу є основним завданням сьогодення. Жертвою торгівлі людьми може стати кожен, а знання – ефективний інструмент протидії.

В межах тижня практичний провела вхідне і вихідне анкетування (8-11 класи, 118 учні), з метою виявлення рівня обізнаності з проблемою торгівлі дітьми і людьми, проведено бесіду «Що ми знаємо про торгівлю людьми?». Також переглянуто і обговорено навчальні відеофільми «Станція призначення – життя» та «Небезпечна гра».

До Європейського дня боротьби з торгівлею людьми учні 8-11 класів виготовили стіннівки «Протидія торгівлі людьми», біля яких протягом тижня були проведені інформаційні хвилинки.

Практичним психологом та педагогом-організатором були проведені виховні заходи:

1-4 класів стали учасниками бесід «Будь обережним з незнайомцями», які отримали чіткі інструкції, як діяти коли до дитини звертається незнайомець.

5-6 класи – година спілкування «Твоя інформаційна безпека», під час якої дізналися, яку роль відіграють соціальні мережі, мережа Інтернет у вербуванні людей до рабства та інших негативних наслідків.

7-8 класи - дискусії «Що таке торгівля людьми?», в ході якої переглянули презентацію «Попередження торгівлі людьми».

/Files/photogallery/1567/IMG_20181018_150309.jpg


Практичний психолог Дуб.О.І. з учнями 8 класу під час дискусії

10-11 класи стали учасниками круглого столу «Торгівля людьми – сучасний прояв рабства».

Учнівським самоврядуванням було виготовлено інформаційні буклети «Будь обережний! Жертвою торгівлі людьми може стати кожен!», «Протидія торгівлі людьми. Про це варто знати».

У шкільній бібліотеці організовано тематичну виставку щодо протидії торгівлі людьми.На інформаційному стенді для учнів і батьків та в газеті «Шкільний репортер» висвітлювалося питання «Протидія торгівлі людьми».

На всіх заходах були підняті, обговорені та роз'яснені наступні питання - шляхи потрапляння українських громадян до рук торговців людьми, органами тощо, торгівля людьми як порушення прав людини, як уникнути ситуацій, що призводять до злочину, шляхи подолання проблеми в нашому суспільстві. Учні активно брали участь у кожному з заходів, проявляли зацікавленість, зробили висновки по рекомендаціях.

Профілактична робота психологічної служби

Протягом останніх десятиріч спостерігається загальна тенденція до погіршення стану здоров’я населення України в цілому та дітей і молоді зокрема. Аналіз статистичних даних і результати низки досліджень свідчать про те, що вік дітей, які починають палити, вживати алкоголь, наркотичні речовини, зменшується. Світовий досвід показує, що найбільш ефективною є профілактика захворювань та травматизму на основі формування в дітей та підлітків життєвих навичок.

На думку С.Свириденко та інших, формування здорового способу життя школярів можливе лише за умови оволодіння ними знаннями про шляхи й засоби збереження та зміцнення здоров’я та опанування відповідних умінь. Знання основ здорового способу життя, яке відбувається завдяки профілактичній роботі, слугують підґрунтям для вироблення стійких поглядів і переконань, які є спонукальною системою для здійснення дій і вчинків. У житті дитини вони набувають вигляду понять і норм способу життя.

Сьогодні також актуальною виступає проблема зростання правопорушень серед молоді. Профілактика правопорушень неповнолітніх є передусім проблемою психолого-педагогічною, бо вона пов’язана з вирішенням певного кола виховних завдань. Тому в цій справі особливе місце повинна зайняти рання профілактика, яка має розпочинатися вже з дитячого садка й початкових класів школи, коли закладаються основи характеру, ставлення до оточуючих, поведінки в побуті.

Отже, профілактична робота психологічної служби школи необхідна, щоб забезпечити психічне здоров’я учнів, гармонійний розвиток особистості, формування громадянина, здатного до свідомого суспільного вибору, вільного саморозвитку особистості, сприяти гармонізації взаємин особистості і суспільства, вирішувати проблеми психологічного забезпечення навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи, профілактиці конфліктів, правопорушень, профілактики ВІЛ/СНІДу, наркотичної залежності, ризикованої поведінки у середовищі дітей та молоді.

Додаток

Як налаштувати дитину до навчання: поради психологів

Як би дітям не хотілося, щоб завжди були канікули, новий навчальний рік всеодно наступає і початок цього періоду для більшості учнів асоціюється з довгими, нудними уроками, повчаннями вчителів та зіпсованим настроєм. Чому так? А річ у тому, що за 3 місяці дитина звикає до відсутності режиму, відсутності уроків та зобов'язань, а тому знову звикнути до навчального процесу не так вже й просто. І в таких випадках допомогти дітям впоратися з новим навантаженням після відпочинку простозобов'язані батьки. Для цього:

1. За тиждень до школипочинайте будити дитину раніше.Так дитина поступово привикне до зміни біологічного режиму і уникне стресів для організму.2. Заздалегідь створюйтеправильний режим праці та відпочинку. Звісно, вчити уроки ще зарано, але доручити дитині попрати ранець, прибрати на поличках, привести до ладу взуття ви можете.3.Розмови про школу.Ні в якому разі не лякайте дитину школою та вчителями. Разом згадайте позитивні моменти шкільного життя вашого чада, обговоріть успішність, приблизно сплануйте участь дитини у гуртках та секціях на навчальний період.4. Долучайте дітей до передшкільних покупок.Так дитина обере все, що їй подобається і час, проведений разом, піде усім на користь.5. Зустріч з однокласниками.Якщо все літо ваша дитина практично не бачилася з однокласниками, організуйте їй цю зустріч ще до школи. Зберіть кілька найближчих однокласників і влаштуйте похід в зоопарк, парк дозвілля тощо. Так вашим сину чи доньці буде легше адаптуватися до навчання.6. Зробіть з 1 вересня свято.Після урочистостей відвідайте разом якийсь розважальний заклад, поїжте морозива, спечіть торт... Початок навчального року має викликати приємні асоціації.7. Будьте поруч.Перші пару тижнів дитині все-таки буде нелегко пристосовуватися до навчання, нового режиму, тому ви всіляко повинні підтримувати її. Не забувайте питати як пройшов день, цікавитися шкільними новинками і т.д.Успіхів!

2017/2018 навчальний рік

Аналітичний звіт практичного психолога за 2017/2018 н.р.

Участь у реалізації національних, державних та регіональних програм.

Назва програми Зміст пункту програми Звіт про виконання (кількість проведених заходів, вказати які заходи було проведено на рівні району) Кількість осіб охоплених поцільовим групам (учні, батьки, педпрацівники)
1. Загальнодержавна програма "Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини" на період до 2018 року 1. Охорона здоров'я та формування здорового способу життя дітей 1.2. Протидія ВІЛ/СНІДу, туберкульозу та наркоманії 1.3. Оздоровлення та відпочинок 4. Захист прав дітей різних категорій 4.2. Запобігання соціальному сирітству, подолання бездоглядності та безпритульності серед дітей 4.3. Соціальний захист дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування 4.4. Захист дітей-інвалідів 4.6. Боротьба з використанням дитячої праці 4.7. Ліквідація торгівлі дітьми, сексуальної експлуатації, інших форм жорстокого поводження з ними З метою профілактичної роботи з питань жорстокості, насильства та агресії з 25 листопада по 10 грудня в закладі проведена Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства», в ході якої проведені відповідні заходи:(згідно плану), а саме серед учнів 5-11 класів проводилось анкетування "Що ти знаєш про насильство?" з метою вивчення ставлення старшокласників до проблеми насильства в нашому суспільстві та в шкільному середовищі, зокрема, виявлення моделей поведінки учнів у різних ситуаціях проявів насильства, дослідження причин і факторів, що породжують насильство та жорстоке поводження. Аналіз результатів опитування виявив, що, на думку учнів, насильство є надзвичайно актуальною проблемою для сучасного українського суспільства, з якою необхідно боротися. Для учнів 1-4 класів старшокласники, члени проекту «Шкільний адвокат», провели конкурс малюнків «Світ без насилля». З учнями 1-4 класів були проведені бесіди «Якщо вас кривдять, що робити?», з учнями 5-11 класів «Протидія насильству», «Насиллю – СТОП!», де діти знайомилися з видами насильства, розглядали ситуації, коли до тебе проявляють насильство та протиправні дії та вчилися протистояти насиллю. З учнями 5-6х класів проведені години спілкування «Насилля та їх наслідки». Учні 8-б класів брали участь в диспуті «Право на життя… Смертна кара за і проти». Учні 8-а стали учасниками тренінгу «Ми проти насильства». Для учнів 10 класу проведено заняття з елементами тренінгу «Профілактика жорстокої поведінки». Метою цих заходів було обговорення шляхів попередження та профілактики агресивної поведінки підлітків, напрацювання плану спільних дій, щодо зниження рівня конфліктності в учнівському середовищі. На засіданні методичного об’єднання класних керівників педагоги були ознайомлені з нормативно-правовою документацією щодо профілактики жорстокості та насильства. Правове виховання батьків здійснюється у межах батьківського лекторію, проведено класні батьківські збори «Жортока поведінка: форми вияву, профілактика» (жовтень). Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 21.03.2012 року № 350 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2015 року», вебінару КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», а також з метою підвищення рівня поінформованості школярів і посилення компетентності педагогів з цього питання в закладі з 30.11.2015 по 04.12.2015 проведений «Тиждень протидії торгівлі людьми». В межах тижня було проведено анкетування «Що я знаю про торгівлю людьми?» з учнями 6-11 класів з метою виявлення рівня обізнаності з проблемою торгівлі дітьми і людьми. Учні 1-4 класів стали учасниками бесід "Будь обережним з незнайомцями", учні 5-6-х класів - «Торгівля людьми – порушення прав людини»,учні 7-11 –х класів - «Торгівля людьми - сучасний прояв рабства». З учнями 9, 11 класів практичним психологом було проведене вхідне і вихідне анкетування (охоплено 49 учнів) та переглянуто і обговорено навчальні відеофільми «Станція призначення – життя» та «Небезпечна гра». Також з учнями 9-х класів проведені заняття з елементами тренінгу: з учнями 9-Б класу - «Торгівля людьми – злочин», з учнями 9-А класу - «Попередження торгівлі людьми». На інформаційному стенді для учнів і батьків та в газеті «Шкільний репортер» висвітлювалося питання «Торгівля людьми – злочин» 03 грудня 2015 року до Міжнародного дня інвалідів практичним психологом Дуб Ольгою Іванівною з учнями 8-А класу було проведено тренінгове заняття „В ім’я добра і милосердя”. В ході заняття, використовуючи вправу „Продовж речення”, підлітки висловлювали своє ставлення до людей, які мають вади. За допомогою вправи „Ситуація” формували толерантне ставлення до них, вчилися жити в суспільстві разом із людьми, які мають особливі потреби. Одним із ефективних засобів попередження негативних тенденцій в учнівському середовищі є робота з батьками. Адже саме вони найбільше зацікавлені бачити своїх дітей соціально захищеними. Завдання загальноосвітніх навчальних закладів - зробити батьків партнерами у цій справі. Тому постійно ведеться роз’яснювальна робота з батьками на загальношкільних, класних батьківських зборах, під час індивідуальних бесід, консультування щодо недопущення правопорушень серед учнівської молоді. Під час роботи батьківських лекторіїв, всеобучів розглядалися питання щодо правової освіти батьків. В порядок денний батьківських зборів, на які запрошують класні керівники, включаються актуальні питання щодо виховання дітей, а саме: - - Чинне законодавство, що регламентує обов’язки батьків щодо виховання дітей Вересень - Жортока поведінка: форми вияву, профілактика Жовтень - - Діти та їх права. Попередження насильства в сім’ї Лютий. - - Вплив батьків на формування особистості дитини Березень - Чинники, що впливають на суїцидальну поведінку в дитячому і підлітковому віці Травень Проводились протягом року індивідуальні консультації з батьками, де пропонувалися рекомендації з поліпшення емоційного клімату в родині; перебудови сімейних взаємин, заміни стилю виховання. У межах правового виховання в школі працює рада з профілактики правопорушень серед учнів, до складу якої входить практичний психолог. На засідання ради обговорювалось питання щодо порушення учнями правил поведінки та її корекції. Профілактика правопорушень серед неповнолітніх в закладі проводиться зусиллями психологічної служби, педагогів та залученням співробітників соціальних служб, служб у справах неповнолітніх, працівників правоохоронних органів З 7 грудня по 12 грудня проходить тиждень з профілактика правопорушень серед молоді, метою якого є запобігання злочинності, бездоглядності, шкідливих звичок учнів. 07 грудня, в межах тижня, Дуб О.І., практичним психологом школи, було проведено тестування учнів 9-х класів на тему "Знайди сім правопорушень". Це тестування виявило, що підлітки знають поняття "правопорушення", його ознаки. Учні орієнтуються у видах правопорушень, що і підтверджено результатами тесту. 10 грудня Правовий ринг "Права людини" відбулося змагання правознавців серед учнів 9-х класів. В ході змагань діти продемонстрували свою обізнаність з прав людини, показали знання головного закону - Конституції України, "Декларації прав людини", "Конвенції про права дитини". З великим задоволенням дев'ятикласники відгадували вислови видатних мислителів, філософів, розгадували кросворди, демонстрували ораторські здібності, презентували плакати про права людини. Захід сприяв вихованню поваги до прав і свобод людини, потреб у їхньому дотриманні. 8 грудня в учнівських колективах 8-х класів ) в рамках тижня відбувся диспут «Право на життя. Смертна кара: за і проти». Під час проведення диспуту учні говорили про історію виникнення і розвитку смертної кари в історії людства. Майже кожен висловив свої думки та ставлення до смертної кари. Чи потрібна смертна кара в Україні, коли злочинність на високому рівні? Протягом року проведені бесіди та заходи з правової тематики:
  1. «Правила і закони у твоєму житті».(8 кл)
  2. «Мої права та обов’язки»(5-6кл)
«Немає прав без обов’язків»(7кл) Вікторина «Закон і право для всіх єдині».квітень 7-8кл Заняття з елементами тренінгу «Права закону у твоєму житті» грудень (5-6) Диспут «Наші права - щасливе дитинство» жовтень (10-11кл.) Практичний психолог постійно бере участь в операціях «Сім’я» (рейд-перевірка по місцях проживання учнів, схильних до правопорушень, учнів з неблагонадійних сімей для встановлення матеріально - побутових умов проживання), «Урок» (перевірка відвідування шкільних занять учнями даного контингенту), які відбуваються два рази на місяць. У вересні з учнями девіантної поведінки, схильними до правопорушень, учнями з неблагонадійних сімей, тобто дітьми «групи ризику», проводилася бесіда «Мої права та обов’язки», де учні вчилися пояснювати свої обов’язки та знайомилися з своїми правами, знайомилися із змістом основних документів, де визначені права дитини, зокрема з Конвенцією про права дитини. У грудні проведені корекційні заняття з учнями „групи ризику”: - Диспут „Хто сказав, що ми гірші?” У березні – бесіда «Я і мої відносини з однолітками», в ході якої діти пояснювали яким повинні бути взаємовідносини, розкрили поняття толерантність і вчилися толерантного ставлення один до одного розв’язуючи життєві ситуації Протягом року пройшли корекційні заняття з дітьми девіантної поведінки: - «Моральний розвиток підлітків» - Зниженняв підлітків шкільної тривожності - «Я – асертивний», в ході яких формувалося позитивне ставлення учнів як до себе так і до інших, вчилися толерантному ставленню до старших та однолітків та зниженню тривожності, розраховані на зняття емоційного напруження, навчання прийому регуляції власного емоційного стану; формування адекватних способів вираження негативних почуттів і емоцій, формуванню почуття відповідальності, розвиток навичок адекватної поведінки в різних соціальних ситуаціях. Також проведена бесіда за круглим столом «Проблеми сучасних підлітків», де вони ділилися своїми проблемами і намагалися вчитися знаходити вихід із даних ситуацій. В листопаді проведені заняття для учнів девіантної поведінки „Скрутні ситуації можуть навчити мене” , «Усе в твоїх руках» та корекційне заняття «Потрібно знати міру» В грудні проведена бесіда «Права закону в твоєму житті» та проведена година спілкування «Мої права у кольорах веселки». В квітні з учнями1-5 класів Подорож у Країну права. Відбулося заняття «Скрутні ситуації можуть навчити мене», де учні даного контингенту вчилися знаходити вихід із даних ситуацій, вимогливості до себе, адекватної оцінки своєї поведінки та поведінки інших людей, тобто критеріїв оцінної діяльності. В травні проведена бесіда з учнями „З якого віку наступає кримінальна відповідальність?”. Ведеться інформаційно-просвітницька робота з батьками даного контингенту щодо насильства в сім’ї, школі, поповнюється матеріалами інформаційний стенд «Стоп насильство!». висвітлюються матеріал з цього питання на сайті школи. Протягом року в учнів 10-го класу проводилися факультативні заняття «Захисти себе від ВІЛ» в рамках програми «Формування здорового способу життя та профілактика ВІЛ/СНІДу». Дана програма спрямована на формуванні підвищення рівня індивідуальної захищеності молоді до ВІЛ-інфікування, а також формування толе­рантного ставлення до людей, які живуть з ВІЛ. Головне завдання курсу полягає в тому, щоб досягти позитивних змін у знаннях, ставленнях, намірах, уміннях і навичках, які зменшують уразливість молоді в умовах епідемії ВІЛ/СНІДу. 16 листопада в закладі відбулися заходи, присвячені Міждународному дню толерантності. Лідерами учнівського самоврядування було проведено бліц-опитування: "Чи живе в моїй школі толерантність", учні 1-11 класів стали учасниками дискусії "Толерантність в нашому житті" . Для учнів 10 класу на базі шкільної бібліотеки практичним психологом було проведено заняття з елементами тренінгу "Я - толерантність, ми - толерантність. В ході заняття були проведені мозковий штурм "Що таке толерантність і навіщо вона портібна", вправи "Квітка толерантності", "Основні правила толерантності", "Моє ставлення до ВІЛ-позитивних людей". Старшокласники висловлювали думки щодо поняття "толерантніть", визначили риси толерантної людини, назвали основні правила толерантності та формували толерантне ставлення до ВІЛ-позитивних людей.
Учні 1-11 класів ( _467_ ) Батьки (__237_) Вчителі (___31_)
2. Державна цільова соціальна програма "Молодь України" на 2009-2015 роки Забезпечення всебічної підтримки та розвитку громадської активності, реалізації інтелектуального, фізичного, творчого потенціалу молоді, розв’язання її проблем. В лютому для вчителів проведено заняття з елементами тренінгу «Роль особистості вчителя в розвитку креативних здібностей учнів». Під час проведення заняття педагоги пригадали поняття «креативність», «креативна особистість», «креативне мислення». Було висвітлено питання «Елементи педагогічної майстерності учителя як організатора учнівського колективу», «Креативність педагога як запорука творчості дітей», «Формування креативно-емпатичних здібностей учнів засобами української літератури як шлях до розвитку самоосвітньої компетентності», «Навчальна гра — вид креативної діяльності учнів», «Принципи педагогічної творчості вчителя, реалізація яких сприяє творчому розвитку особистості» та інші. Працюючи в групах, вчителі визначали поняття «Сучасний вчитель» в ролі вчителів, батьків та учнів, створили «Будинки роботи творчого педагога» та визначили орієнтири сучасного учителя. 23 березня в учнівському колективі 8-А класу практичним психологом Дуб О.І. проведено рольову гру «Як діяти в такій ситуації», в ході якої діти в трійках розглядали ситуації, вчилися аналізувати та інсценізувати їх. Учні висловлювали своє ставлення до ситуації, намагалися аналізувати чинники, що впливають на стосунки у колективі. Дуже важливо те, що підлітки намагалися зрозуміти, до чого можуть призвести необдумані дії під час тих чи інших ситуацій, що потрібно будувати дружні стосунки між членами колективу, підтримувати своїх товаришів, бути доброзичливими та безкорисними. Учні 1-11 класів (__16__) Вчителі ( 31 )
. Державна програма «Репродуктивне здоров’я нації» на період до 2015 року проведення просвітницьких заходів з питань охорони здоров'я, пропагування здорового способу життя, планування сім'ї, зміцнення репродуктивного здоров'я населення, охорони материнства, а також профілактики онкологічних захворювань В рамках профілактичної роботи у листопаді з учнями 8-9 класів проведені заняття з елементами тренінгу «Будемо здорові» (Життя без наркотиків) - у жовтні з учнями 9-11 класів проведена бесіда «Зроби свій вибір на користь здоров’ю», в лютому – «Щоб не трапилось біди» та заняття з елементами тренінгу для 5-х класів «Здоров’я – цінність життя». - В грудні з учнями 5-6 класів проведена бесіда «Вибір кожного: здоров’я чи хибна мода на тютюн і наркотики» - В січні з учнями 5-8 класів проведені заняття з елементами тренінгу з формування навичок здорового способу життя „Подбай про своє здоров’я” та бесіда з учнями 1-4 класів «Це має знати кожен» В квітень учні 5-11 стали учасниками ток – шоу «Все про всіх» (профілактика шкідливих звичок) та прослухали міні-лекції «Здоров’я та здоровий спосіб життя» З батьками в закладі проводилися батьківські збори: «Формування здорового способу життя та культури здоров’я дітей», на які запрошувався практичний психолог 1 грудня практичним психологом Дуб О.І. в Всесвітній День боротьби зі СНІДом було проведено з учнями школи бесіди „Ми проти СНІДу”, „Правда про СНІД”. В продовж року з десятикласниками проводяться факультативні заняття „Захисти себе від ВІЛ”, де вони більш ретельно знайомляться з інформацією щодо ВІЛ/СНІД, за допомогою вправ вчаться рівноправним відносинам з однолітками, розвивають вміння щодо запобігання ситуацій, пов’язаних з ризиком і інфікуванням ВІЛ/СНІД та ІПСШ, де з учнями були проведені такі вправи як «Визнач ступінь ризику даної ситуації», «Як запобігти…?», рольові ігри, розглянуто декілька життєвих ситуацій. В результаті проведеної роботи було визначено поінформованість дітей щодо абревіатури ВІЛ та СНІД та шляхи передачі ВІЛ, закріплено набуті знання щодо інфікування на ВІЛ/СНІД та способів захисту. Проведена робота з дітьми девіантної поведінки. Вони є постійними учасниками заходів з пропаганди здорового способу життя: листопад – Дискусія з профілактики наркоманії і ВІЛ/ СНІДу „Небезпека, яка може торкнутися кожного”. заняття з елементами тренінгу «Шкідливі звички серед нас» (8-11 кл), у лютому - Заняття з елементами тренінгу «Спасибі за життя» В лютому відбулася відверта розмова з учнями 8-9 класів «Боротьба з пияцтвом та наркотиками - справа кожного та всіх» Учні брали участь у рольовій грі «Ні шкідливим звичкам!» та годині спілкування–”Куріння, алкоголізм, наркоманія – проблеми ХХІ сторіччя” - (березень) 03 березня 2016 року в учнівському колективі 10-А класу з метою попередження злочинності, правопорушень, роз'яснення чинного законодавства щодо правової відповідальності неповнолітніх, з пропаганди здорового способу життя проведено круглий стіл "Молодь і наркотики". Учні 1-11 класів (__267_)
4. Державна цільова соціальна програма протидії торгівлі людьми на період до 2020 року 5) проведення опитування з метою визначення рівня обізнаності різних груп населення з питань торгівлі людьми підвищення рівня обізнаності населення щодо сучасних проявів торгівлі людьми, а також засобів і методів, що використовуються торгівцями людьми залучення молоді до проведення інформаційних і культурно-просвітницьких заходів 6) проведення за участю дітей, учнівської та студентської молоді і їх батьків профілактичних та просвітницьких заходів щодо протидії торгівлі людьми проведення роз’яснювальної роботи з: дітьми працівників - мігрантів, дітьми-сиротами та іншими категоріями дітей, які потребують соціального захисту Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 21.03.2012 року № 350 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2015 року», вебінару КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», а також з метою підвищення рівня поінформованості школярів і посилення компетентності педагогів з цього питання в закладі з 30.11.2015 по 04.12.2015 проведений «Тиждень протидії торгівлі людьми». В межах тижня було проведено анкетування «Що я знаю про торгівлю людьми?» з учнями 6-11 класів з метою виявлення рівня обізнаності з проблемою торгівлі дітьми і людьми. Учні 1-4 класів стали учасниками бесід "Будь обережним з незнайомцями", учні 5-6-х класів - «Торгівля людьми – порушення прав людини»,учні 7-11 –х класів - «Торгівля людьми - сучасний прояв рабства». З учнями 9, 11 класів практичним психологом було проведене вхідне і вихідне анкетування (охоплено 49 учнів) та переглянуто і обговорено навчальні відеофільми «Станція призначення – життя» та «Небезпечна гра». Також з учнями 9-х класів проведені заняття з елементами тренінгу: з учнями 9-Б класу - «Торгівля людьми – злочин», з учнями 9-А класу - «Попередження торгівлі людьми». На інформаційному стенді для учнів і батьків та в газеті «Шкільний репортер» висвітлювалося питання «Торгівля людьми – злочин» На інформаційному стенді для учнів і батьків та в газеті «Шкільний репортер» висвітлювалося питання «Торгівля людьми – злочин» В продовж року з десятикласниками проводяться факультативні заняття „Захисти себе від ВІЛ”, де вони більш ретельно знайомляться з інформацією щодо запобігання торгівлі людьми Учні 1-11 класів (_467) Батьки (__35_) Вчителі (__31__)
1. Проведено вхідне та вихідне тестування учнів з питань торгівлі людьми та насилля над дітьми, інформація за результатами тестування доведена до відома класних керівників та учнів. 2. Уроки протидії торгівлі людьми для учнів 8-х - 11-х класів на тему: «Шляхи попередження та недопущення торгівлі людьми та насильства над дітьми в сучасному світі та в Україні» з метою підвищення рівня усвідомлення учнями даної проблеми. 3. По закінченні тренінгових занять було проведено перегляд та обговорення учнями 9-х-11-х класів навчального фільму для учнів 9-11-х класів «Життя на продаж». В рамках Державної цільової соціальної програми «Протидії торгівлі людьми на період до 2020 року» з метою підвищення рівня поінформованості школярів і посилення компетентності педагогів та батьків з цього питання в закладі з 11.10.2017 по 23.10.2018 проведений «Тиждень протидії торгівлі людьми». В межах тижня практичним психологом з учнями 9-11 класів було проведене вхідне і вихідне анкетування (82 учні), з метою виявлення рівня обізнаності з проблемою торгівлі дітьми і людьми, проведено бесіду «Що ми знаємо про торгівлю людьми?». Також переглянуто і обговорено навчальні відеофільми «Станція призначення – життя» та «Небезпечна гра». Учні 10-х класів стали учасниками круглого столу «Торгівля людьми – сучасний прояв рабства», з учнями 9-х, 11-х класів проведено заняття з елементами тренінгу на тему: «Попередження торгівлі людьми», в ході яких у старшокласників формувалися інформаційна та соціальна компетентності щодо зменшення ризиків потрапляння в ситуації торгівлі людьми. До Європейського дня боротьби з торгівлею людьми учні 8-11 класів виготовили стіннівки «Протидія торгівлі людьми», біля яких протягом тижня були проведені інформаційні хвилинки. Учні 1-4 класів стали учасниками бесід «Будь обережним з незнайомцями», 5-х класів – «Торгівля людьми – порушення прав людини». З учнями 6-х класів проведена година спілкування «Торгівля людьми - сучасний прояв рабства», з учнями 7-х класів – «Торгівля людьми – злочин». Семикласники стали учасниками дискусії «Що таке торгівля людьми», в ході якої переглянули презентацію «Попередження торгівлі людьми». Учнівським самоврядуванням було виготовлено інформаційні буклети «Будь обережний! Жертвою торгівлі людьми може стати кожен!», «Протидія торгівлі людьми. Про це варто знати». У шкільній бібліотеці організовано тематичну виставку щодо протидії торгівлі людьми. На інформаційному стенді для учнів і батьків та в газеті «Шкільний репортер» висвітлювалося питання «Протидія торгівлі людьми». 15 березня з метою підвищення рівня поінформованості школярів і посилення компетентності про існуючу проблему торгівлі людьми, старшокласники були ознайомлені з відеороликом із протидії торгівлі людьми «Українці в якості наркокур’єрів. Виклики сьогодення» Учні 9-11 класів (81 чол.) Учні 8-11 класів (114 чол.) Учні 9-11 класів (81 чол.) Батьки (_____) Вчителі (_____)
Регіональні програми
5. ПРООН/ЮНЕЙДС “Сприяння просвітницькій роботі “Рівний-рівному” серед молоді України щодо здорового способу життя” Учні 0
. Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 03.08. 2012 № 888 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту щодо профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді на період до 2015 року» 2.2.Застосування відновних технологій у практичній діяльності навчальних закладів. 2.3. Здійснення моніторингу ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді, визначення причин тривожності та агресивності; розробка індивідуальних програм психолого-педагогічного супроводу учнів «групи ризику»; залучення учнів, схильних до девіантної поведінки, до участі в «Шкільній медіації», «Школі конфліктології» тощо. 3.2.Забезпечення ефективного функціонування психологічної служби системи освіти. 3.4.Узагальнення досвіду роботи щодо проведення корекційної роботи практичного психолога та соціального педагога з дітьми з девіантною та делінквентною поведінкою та поширення його серед спеціалістів психологічної служби. 3.5.Обстеження соціальними педагогами умов проживання дітей, які потребують підвищеної педагогічної уваги, виявлення деструктивних сімей, сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах, поновлення банків даних таких сімей, складання актів обстежень умов проживання відповідними комісіями (представник соціальних служб для дітей та молоді, кримінальної міліції, соціальний педагог). У межах правового виховання в школі працює рада з профілактики правопорушень серед учнів, до складу якої входить практичний психолог. На засідання ради обговорювалось питання щодо порушення учнями правил поведінки та її корекції. Профілактика правопорушень серед неповнолітніх в закладі проводиться зусиллями психологічної служби, педагогів та залученням співробітників соціальних служб, служб у справах неповнолітніх, працівників правоохоронних органів З 7 грудня по 12 грудня проходить тиждень з профілактика правопорушень серед молоді, метою якого є запобігання злочинності, бездоглядності, шкідливих звичок учнів. 07 грудня, в межах тижня, Дуб О.І., практичним психологом школи, було проведено тестування учнів 9-х класів на тему "Знайди сім правопорушень". Це тестування виявило, що підлітки знають поняття "правопорушення", його ознаки. Учні орієнтуються у видах правопорушень, що і підтверджено результатами тесту. 10 грудня Правовий ринг "Права людини" відбулося змагання правознавців серед учнів 9-х класів. В ході змагань діти продемонстрували свою обізнаність з прав людини, показали знання головного закону - Конституції України, "Декларації прав людини", "Конвенції про права дитини". З великим задоволенням дев'ятикласники відгадували вислови видатних мислителів, філософів, розгадували кросворди, демонстрували ораторські здібності, презентували плакати про права людини. Захід сприяв вихованню поваги до прав і свобод людини, потреб у їхньому дотриманні. 8 грудня в учнівських колективах 8-х класів ) в рамках тижня відбувся диспут «Право на життя. Смертна кара: за і проти». Під час проведення диспуту учні говорили про історію виникнення і розвитку смертної кари в історії людства. Майже кожен висловив свої думки та ставлення до смертної кари. Чи потрібна смертна кара в Україні, коли злочинність на високому рівні? Протягом року проведені бесіди та заходи з правової тематики:
  1. «Правила і закони у твоєму житті».(8 кл)
  2. «Мої права та обов’язки»(5-6кл)
«Немає прав без обов’язків»(7кл) Вікторина «Закон і право для всіх єдині».квітень 7-8кл Заняття з елементами тренінгу «Права закону у твоєму житті» грудень (5-6) Диспут «Наші права - щасливе дитинство» жовтень (10-11кл.) Практичний психолог постійно бере участь в операціях «Сім’я» (рейд-перевірка по місцях проживання учнів, схильних до правопорушень, учнів з неблагонадійних сімей для встановлення матеріально - побутових умов проживання), «Урок» (перевірка відвідування шкільних занять учнями даного контингенту), які відбуваються два рази на місяць. У вересні з учнями девіантної поведінки, схильними до правопорушень, учнями з неблагонадійних сімей, тобто дітьми «групи ризику», проводилася бесіда «Мої права та обов’язки», де учні вчилися пояснювати свої обов’язки та знайомилися з своїми правами, знайомилися із змістом основних документів, де визначені права дитини, зокрема з Конвенцією про права дитини. У грудні проведені корекційні заняття з учнями „групи ризику”: - Диспут „Хто сказав, що ми гірші?” У березні – бесіда «Я і мої відносини з однолітками», в ході якої діти пояснювали яким повинні бути взаємовідносини, розкрили поняття толерантність і вчилися толерантного ставлення один до одного розв’язуючи життєві ситуації Протягом року пройшли корекційні заняття з дітьми девіантної поведінки: - «Моральний розвиток підлітків» - Зниженняв підлітків шкільної тривожності - «Я – асертивний», в ході яких формувалося позитивне ставлення учнів як до себе так і до інших, вчилися толерантному ставленню до старших та однолітків та зниженню тривожності, розраховані на зняття емоційного напруження, навчання прийому регуляції власного емоційного стану; формування адекватних способів вираження негативних почуттів і емоцій, формуванню почуття відповідальності, розвиток навичок адекватної поведінки в різних соціальних ситуаціях. Також проведена бесіда за круглим столом «Проблеми сучасних підлітків», де вони ділилися своїми проблемами і намагалися вчитися знаходити вихід із даних ситуацій. В листопаді проведені заняття для учнів девіантної поведінки „Скрутні ситуації можуть навчити мене” , «Усе в твоїх руках» та корекційне заняття «Потрібно знати міру» В грудні проведена бесіда «Права закону в твоєму житті» та проведена година спілкування «Мої права у кольорах веселки». В квітні з учнями1-5 класів Подорож у Країну права. Відбулося заняття «Скрутні ситуації можуть навчити мене», де учні даного контингенту вчилися знаходити вихід із даних ситуацій, вимогливості до себе, адекватної оцінки своєї поведінки та поведінки інших людей, тобто критеріїв оцінної діяльності. В травні проведена бесіда з учнями „З якого віку наступає кримінальна відповідальність?”. Ведеться інформаційно-просвітницька робота з батьками даного контингенту щодо насильства в сім’ї, школі, поповнюється матеріалами інформаційний стенд «Стоп насильство!». висвітлюються матеріал з цього питання на сайті школи. Одним із ефективних засобів попередження негативних тенденцій в учнівському середовищі є робота з батьками. Адже саме вони найбільше зацікавлені бачити своїх дітей соціально захищеними. Завдання загальноосвітніх навчальних закладів - зробити батьків партнерами у цій справі. Тому постійно ведеться роз’яснювальна робота з батьками на загальношкільних, класних батьківських зборах, під час індивідуальних бесід, консультування щодо недопущення правопорушень серед учнівської молоді. Під час роботи батьківських лекторіїв, всеобучів розглядалися питання щодо правової освіти батьків. В порядок денний батьківських зборів, на які запрошують класні керівники, включаються актуальні питання щодо виховання дітей, а саме: - - Чинне законодавство, що регламентує обов’язки батьків щодо виховання дітей Вересень - Жортока поведінка: форми вияву, профілактика Жовтень - - Діти та їх права. Попередження насильства в сім’ї Лютий. - - Вплив батьків на формування особистості дитини Березень - Чинники, що впливають на суїцидальну поведінку в дитячому і підлітковому віці Травень Проводились протягом року індивідуальні консультації з батьками, де пропонувалися рекомендації з поліпшення емоційного клімату в родині; перебудови сімейних взаємин, заміни стилю виховання.
Учні 1-11 класів (_467__) Батьки (__168_) Вчителі (__0__)
7. Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.02. 2010 № 59 «Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми» До п.3 Забезпечувати надання на постійній основі соціально-психологічної допомоги неповнолітнім, що відбувають покарання у спеціальних виховних установах або перебувають у закладах соціальної реабілітації органів освіти чи звільнені з них, а також їх сім’ям. До п. 14 Проводити серед неповнолітніх інформаційно-просвітницьку роботу, спрямовану на формування свідомого та поважливого ставлення до соціально-позитивного способу життя жорстокості, насильства та агресії з 25 листопада по 10 грудня в закладі проведена Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства», в ході якої проведені відповідні заходи:(згідно плану), а саме серед учнів 5-11 класів проводилось анкетування "Що ти знаєш про насильство?" з метою вивчення ставлення старшокласників до проблеми насильства в нашому суспільстві та в шкільному середовищі, зокрема, виявлення моделей поведінки учнів у різних ситуаціях проявів насильства, дослідження причин і факторів, що породжують насильство та жорстоке поводження. Аналіз результатів опитування виявив, що, на думку учнів, насильство є надзвичайно актуальною проблемою для сучасного українського суспільства, з якою необхідно боротися. Для учнів 1-4 класів старшокласники, члени проекту «Шкільний адвокат», провели конкурс малюнків «Світ без насилля». З учнями 1-4 класів були проведені бесіди «Якщо вас кривдять, що робити?», з учнями 5-11 класів «Протидія насильству», «Насиллю – СТОП!», де діти знайомилися з видами насильства, розглядали ситуації, коли до тебе проявляють насильство та протиправні дії та вчилися протистояти насиллю. З учнями 5-6х класів проведені години спілкування «Насилля та їх наслідки». Учні 8-б класів брали участь в диспуті «Право на життя… Смертна кара за і проти». Учні 8-а стали учасниками тренінгу «Ми проти насильства». Для учнів 10 класу проведено заняття з елементами тренінгу «Профілактика жорстокої поведінки». Метою цих заходів було обговорення шляхів попередження та профілактики агресивної поведінки підлітків, напрацювання плану спільних дій, щодо зниження рівня конфліктності в учнівському середовищі. На засіданні методичного об’єднання класних керівників педагоги були ознайомлені з нормативно-правовою документацією щодо профілактики жорстокості та насильства. Правове виховання батьків здійснюється у межах батьківського лекторію, проведено класні батьківські збори «Жортока поведінка: форми вияву, профілактика» (жовтень). Учні 1-11 класів (__467_) Батьки (__168_) Вчителі (__31_)
8. Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 19.07.2012р. № 827 «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту щодо запобігання торгівлі людьми на період до 2015 року» 3.6.Організація та проведення педагогічними працівниками та членами Національної тренерської мережі Міжнародного жіночого правозахисного центру “Ла Страда – Україна” профілактичних заходів з проблеми запобігання торгівлі людьми, комерційній сексуальній експлуатації дітей та насильству над дітьми, безпеки дітей в Інтернеті в навчальних закладах в тому числі з використанням методики “рівний-рівному”. 3.7.Розроблення, видання та розповсюдження методичних та інформаційних матеріалів щодо запобігання торгівлі, експлуатації та жорстокого поводження, комерційній, сексуальній експлуатації дітей та безпеки дітей в Інтернеті 3.9.Забезпечення доступу дітей до інформаційно-консультативної підтримки шляхом поширення інформації про роботу Національної гарячої лінії з питань запобігання насильству та захисту прав дитини та Національної гарячої лінії з питань запобігання торгівлі людьми Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 21.03.2012 року № 350 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2015 року», вебінару КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», а також з метою підвищення рівня поінформованості школярів і посилення компетентності педагогів з цього питання в закладі з 30.11.2015 по 04.12.2015 проведений «Тиждень протидії торгівлі людьми». В межах тижня було проведено анкетування «Що я знаю про торгівлю людьми?» з учнями 6-11 класів з метою виявлення рівня обізнаності з проблемою торгівлі дітьми і людьми. Учні 1-4 класів стали учасниками бесід "Будь обережним з незнайомцями", учні 5-6-х класів - «Торгівля людьми – порушення прав людини»,учні 7-11 –х класів - «Торгівля людьми - сучасний прояв рабства». З учнями 9, 11 класів практичним психологом було проведене вхідне і вихідне анкетування (охоплено 49 учнів) та переглянуто і обговорено навчальні відеофільми «Станція призначення – життя» та «Небезпечна гра». Також з учнями 9-х класів проведені заняття з елементами тренінгу: з учнями 9-Б класу - «Торгівля людьми – злочин», з учнями 9-А класу - «Попередження торгівлі людьми». На інформаційному стенді для учнів і батьків та в газеті «Шкільний репортер» висвітлювалося питання «Торгівля людьми – злочин» На інформаційному стенді для учнів і батьків та в газеті «Шкільний репортер» висвітлювалося питання «Торгівля людьми – злочин» В продовж року з десятикласниками проводяться факультативні заняття „Захисти себе від ВІЛ”, де вони більш ретельно знайомляться з інформацією щодо запобігання торгівлі людьми На інформаційному стенді для учнів і батьків та в газеті «Шкільний репортер» висвітлювалося питання «Торгівля людьми – злочин» Учні 1-11 класів (_467__) Батьки (__98_) Вчителі (__25__)
9. Наказ Міністерства освіти і науки від 30.12.2010 № 1312 «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Національної кампанії «Стоп насильству!” на період до 2015 року» 2.Забезпечити навчальні заклади практичними психологами та соціальними педагогами відповідно до Положення про психологічну службу системи освіти України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02.07.2004 №616 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.07.2009 за № 687/16703. 4.Підготувати інформаційно-просвітницькі програми з питань виховання гендерної культури та запобігання всім формам насильства в сім’ї для використання в позашкільній та позаурочній роботі загальноосвітніх навчальних закладів. 5.Включити до навчальних планів закладів післядипломної освіти проведення навчальних семінарів з протидії насильств в сім'ї. 6.Збільшити у навчальних закладах кількість психологічних факультативних занять з психології та тренінгів із формування соціальних навичок у дітей. 13.Поширювати досвід впровадження в навчально-виховний процес «Шкільної медіації», як одного із способів розв’язання конфліктних ситуацій. 14.У освітянських засобах масової інформації запровадити спеціальні тематичні рубрики із проблеми насильство. 16. Проводити інноваційну науково-педагогічну діяльність, поширювати досвід роботи навчальних закладів щодо запобігання насильству в дитячому середовищі, виховання у дітей та молоді толерантного ставлення у суспільстві. З метою профілактичної роботи з питань жорстокості, насильства та агресії з 25 листопада по 10 грудня в закладі проведена Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства», в ході якої проведені відповідні заходи:(згідно плану), а саме серед учнів 5-11 класів проводилось анкетування "Що ти знаєш про насильство?" з метою вивчення ставлення старшокласників до проблеми насильства в нашому суспільстві та в шкільному середовищі, зокрема, виявлення моделей поведінки учнів у різних ситуаціях проявів насильства, дослідження причин і факторів, що породжують насильство та жорстоке поводження. Аналіз результатів опитування виявив, що, на думку учнів, насильство є надзвичайно актуальною проблемою для сучасного українського суспільства, з якою необхідно боротися. Для учнів 1-4 класів старшокласники, члени проекту «Шкільний адвокат», провели конкурс малюнків «Світ без насилля». З учнями 1-4 класів були проведені бесіди «Якщо вас кривдять, що робити?», з учнями 5-11 класів «Протидія насильству», «Насиллю – СТОП!», де діти знайомилися з видами насильства, розглядали ситуації, коли до тебе проявляють насильство та протиправні дії та вчилися протистояти насиллю. З учнями 5-6х класів проведені години спілкування «Насилля та їх наслідки». Учні 8-б класів брали участь в диспуті «Право на життя… Смертна кара за і проти». Учні 8-а стали учасниками тренінгу «Ми проти насильства». Для учнів 10 класу проведено заняття з елементами тренінгу «Профілактика жорстокої поведінки». Метою цих заходів було обговорення шляхів попередження та профілактики агресивної поведінки підлітків, напрацювання плану спільних дій, щодо зниження рівня конфліктності в учнівському середовищі. На засіданні методичного об’єднання класних керівників педагоги були ознайомлені з нормативно-правовою документацією щодо профілактики жорстокості та насильства. Правове виховання батьків здійснюється у межах батьківського лекторію, проведено класні батьківські збори «Жортока поведінка: форми вияву, профілактика» (жовтень). Правове виховання батьків здійснюється у межах класних батьківських зборів та батьківського лекторію «Жортока поведінка: форми вияву, профілактика» (жовтень). Учні 1-11 класів (_467_) Батьки (__35_) Вчителі (__31_)

10. Участь у семінарах, нарадах, вебінарах, інших заходах

№ з/п Назва заходу Дата проведення
1 Участь у супервізії з проекту, яку організовує ВГО «Розрада» 08,09лютого 2016 року
2 Проведення психолого-педагогічних семінарів з теми„Психолого-педагогічніформи та методи в роботі з «нестандартною дитиною» - „Підготовкавчителя до спілкування з учнями”. - „Невстичаючі учні”. - „Обдарована дитина”. Листопад 2015 Лютий 2016 29 Квітня 2016

11. Соціально-психологічні дослідження, скринінги, моніторинги в районах (міст) області (тема, мета, цільова група, вибірка, представлення результатів).

Протягом навчального року практичним психологом проводилися соціально-психологічні дослідження на рівні навчального закладу.

Тема Мета Цільова група Вибірка (к-ть дітей) Результати обстеження (%)
1 Діагностичний мінімум з учнями 1 класу Визначення психологічної готовності першокласників до шкільного навчання Учні 1-го класу Високий – _16_% Середній – __53_% Нижня границя середнього розвитку-17 % Низький – _10__% Розвиток нижче норми – 4 %
2 Діагностичний мінімум з учнями 5 класу Визначення адаптації до навчання у школі ІІ ступеня Учні 5-го класу Процес адаптації в нормі – _92,5__% Процес адаптації затримується – _7,5___% Порушення процесу адаптації – ___0___%

Статистичний звіт практичного психолога

Андріївської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1

ДУБ ОЛЬГИ ІВАНІВНИ

за напрямами в 2017/2018н. р

Основні види роботи По ЗНЗ
Охоплено осіб Затрачено годин
1 2 3 4
1. Психодіагностика індивідуальна:
а) учнів (дітей) всього: 108 204.0
У т.ч. - дошкільного віку; 29 36.0
- початкових класів; 67 81.0
- середніх класів; 7 60
- старших класів; 5 27.0
- учнів ПТНЗ; - -
- студентів ВНЗ І-ІІ рівня акредитації - -
б) педпрацівників; - -
в) батьків. - -
2. Психодіагностика групова, соціально – психологічні дослідження серед: 31груп – 1042 380,5
а) учнів (дітей) всього: 27груп - 810 332.0
У т.ч. – дошкільного віку; 2 група - 54 16,5
- початкових класів; 7 груп - 269 99.5
- середніх класів; 10 груп - 282 111.0
- старших класів; 8 груп -205 105.0
- учнів ПТНЗ; - -
- студентів ВНЗ І-ІІ рівня акредитації - -
б) педпрацівників; 2 група-61 32.0
в) батьків. 2 групи-171 16,5
3. Консультування індивідуальне 37 92
а) учнів (дітей) всього: 19 44.0
У т.ч. – дошкільного віку; - -
- початкових класів; 2 2.0
- середніх класів; 8 24.0
- старших класів; 9 18.0
- учнів ПТНЗ; - -
- студентів ВНЗ І-ІІ рівня акредитації - -
б) педпрацівників; 4 12.0
в) батьків. 12 36.0
4. Консультування групове: 9 груп - 315 9.0
а) учнів (дітей) всього: 6 груп - 180 6.0
У т.ч. – дошкільного віку; - -
- початкових класів; 1 група - 57 1.0
- середніх класів; 2 група - 53 2.0
- старших класів; 3 групи - 70 3.0
- учнів ПТНЗ; - -
- студентів ВНЗ І-ІІ рівня акредитації - -
б) педпрацівників; 1 групи - 31 1.0
в) батьків. 2 група - 104 2.0
5. Корекційно–відновлювальна та розвивальна індивідуальна робота з учнями(дітьми)всього: 5 груп 72.0
у т.ч.- дошкільного віку; - -
- початкових класів; 1група 12.0
- середніх класів; 2 34.0
- старших класів; 2 26.0
- учнів ПТНЗ; - -
- студентів ВНЗ І-ІІ рівня акредитації - -
6. Корекційно–відновлювальна та розвивальна та групова робота з учнями(дітьми) 9 груп - 243 90.0
у т.ч.- дошкільного віку; - -
- початкових класів; 2 групи – 57 30.0
- середніх класів; 3 групи - 101 30.0
- старших класів; 4 групи - 85 30.0
- учнів ПТНЗ; - -
7. Проведення ділових ігор, тренінгів для: 13 груп - 433 40
а)педпрацівників; 2 група - 61 7.0
б)батьків. 3 групи - 147 5.0
в) учнів; 8 груп - 225 28.0
8. Психологічна просвіта, виступи перед: 493 17.0
а) учнями(дітьми); 2 групи - 161 4.0
б) педпрацівниками; 4 груп - 93 5.0
в)батьками: 2 групи - 172 2.0
9. Навчальна діяльність: 25 25.0
- курси за вибором; - -
- факультативні заняття; 13 25.0
- гурткова робота. - -
10. Зв’язки з громадськістю, відвідування(кількість осіб/ кількість годин, витрачених на ) 181 149.5
- учнів(дітей) вдома; 181 149,5
- батьків за місцем роботи; - -
- органів виконавчої влади та громадського самоврядування. - -

Додаткова інформація:

1. Психодіагностична робота практичного психолога за навчальний рік

Назва методики Група, клас Кіл-ть дітей
Тест шкільної зрілості Я.Керна-Йїрасика 1 класи 57
Анкетування батьків (адаптація дитини до навчання в школі) Батьки 1-х класів 57
Методика вивчення шкільної мотивації учнів початкових класів Н.Г. Лусканової. 4 класи 61
Методики по виявленню адаптації при переході в середню ланку навчання: - опитувальник «Мій клас»; - анкета «відношення до школи»; - мотивація навчальної діяльності; - Соціометричний тест 5 класи 53
Тип темпераменту за допомогою опитувальника Русанова (ОСТ) 7 класи 41
Анкета «Як ви ставитесь до навчання з різних предметів» 7-11 класи 154
Методика Г.Айзенка (діагностика шляхом самооцінки тривожності, агресивності, фрустрації, ригідності) „Діти девіантної поведінки” 9
Адаптація учнів 10-х класів до умов навчання в школі ІІІ ступеня: - мотивація навчальної діяльності. 10 класи 15
Е.А.Климов (вивчення професійних інтересів учнів) 11 класи 9 класи 17 53
Опитувальник професійної готовності 9 класи 53
Опитувальник «Як ви ставитесь до навчання з різних предметів» 5 -11 класи 264
Опитувальник для виявлення творчих нахилів у учнів 9 класи 53
Тест чи знаєте ви про свої професійні схильності 9 класи 11 класи 53 18
Комунікативність та стиль спілкування з учнями вчителі 31

2. Атестація

2.1. Пройшли курси підвищення кваліфікації:

Практичний психолог При ХОНМІБО При ЦІІППО Плануються на наступний рік
П.І.Б.
Дуб О.І. вересень 2015 року - 2019 рік

2.2. Атестація

Практичний психолог При шкільній, районній, обласній комісії Атестовано з підвищенням категорії (вказати на яку категорію) Атестовано з підтвердженням категорії (вказати якої) Планується на наступний рік (вказати на яку категорію)
Дуб О.І. Районній комісії І - 15 квітня 2010
Обласної комісії - І 2015-2016

3. Забезпеченість кабінетами практичних психологів

3.1. 1 робочий та 1 навчальний кабінет

3.2. 1 робочий кабінет – так є

3.3. сумісне приміщення

3.4. немає кабінету

4. Тематика звернень до практичного психолога

4.1 Тематика звернень з боку батьків Кількість звернень
Адаптація дитини до школи 5
Проблема спілкування з однолітками 4
Невпевненість, неуважність на уроках 6
Як привчити дитину до читання 1
Проблема взаєморозуміння між батьками та дітьми 5
Дитина говорить неправду 4
Чи потрібно перевчати ліворуку дитини 7
Вікові особливості дитини 4
Страхи дитини 4
Конфлікти між педагогами та учнями 2
4.2 Тематика звернень з боку педагогів Кількість звернень
Конфлікти між вчителем і учнем 2
Проблеми дисципліни на уроці 2
Невпевненість, неуважність на уроках 3
Незгрупованість колективу 2
Адаптація до школи 2
Вікові особливості учнів 4
Взаємонепорозуміння між педагогами та учнями 3
Проблеми виховання дітей в сім’ї 4
Профілактика та попередження протиправної поведінки дітей, підлітків та молоді та збереження здоров'я дітей 4
4.3 Тематика звернень з боку дітей Кількість звернень
Проблема спілкування з дорослими 4
взаємовідносини з однолітками 2
Перше кохання 4
Невпевненість в собі 3
Вибір професії 8
Профілактика перевантажень учнів та попередження стресів під час ЗНО, підсумкових контрольних робіт та ДПА 4
Визначення темпераменту 3

5. Робота за Програмами

Назва програми Заходи Група, клас Кількість охоплених дітей по класам, групам
1. Програма “Сприяння просвітницькій роботі “рівний-рівному” серед молоді України щодо здорового способу життя” -
6 Програма “Діалог” -

1 грудня - Всесвітній день боротьби зі СНІДом

1 грудня до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом учні 8-11 класів підготували плакати «Скажемо СНІДу – НІ!». Практичним психологом Дуб О.І. були проведені з учнями закладу бесіди: «Скажемо СНІДу – НІ!» та «Ми проти СНІДу». Під час бесіди з класним колективом 7-Б класу діти розкрили поняття «ВІЛ», «СНІД»; розширили знання про історію виникнення та шляхи передачі ВІЛ/СНІДу, Школярі познайомилися із фактами та розвіяли міфи про ВІЛ/СНІД.

/Files/images/140346.jpg

Година психолога «Ми проти насильства».

30 грудня з учнями 7-а класу практичним психологом Дуб О.І. була проведена година психолога «Ми проти насильства». В ході якої за допомогою мозкового штурму «Що таке насильство», діти розкрили поняття «насильство» та розширили знання про його прояви, обговорили які існують види насильства. Школярі визначили причини, чому виникає насильство та його наслідки. За допомогою вправи «Міф чи реальність», розшили систему знань учнів щодо проявів насильства в учнівському середовищі та за допомогою розбору шкільних ситуацій встановили як можна уникнути насильства. Завершили годину психолога прослуханням віршу «Мій улюблений світ – без насильства».

/Files/images/151817.jpg

Акція «16 днів проти насильства»

27 листопада в Андріївській ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 розпочалася Акція «16 днів проти насильства». З учнями 6-Б класу практичним психологом Дуб О.І. було проведено годину психолога «Злочин та відповідальність». У ході, якої діти переглянули та обговорили мультфільм «Дві маленькі дівчинки». Учні з’ясували причини потрапляння людей в тенета торгівлі та визначили дії застереження, щоб не потрапити до них.

Також у формі бесіди, школярі обговорили злочинні дії, що стосуються торгівлі людьми, на прикладі плакату, та відповідальність за скоєння цих злочинів.


/Files/images/133937.jpg

Дуб О.І., практичний психолог та Коновалов Р., учень 6-Б класу, під час обговорення злочинних дій, що стосуються торгівлі людьми



Психолого-педагогічний семінар

02 листопада 2017 року вчителя школи взяли участь в психолого-педагогічному семінарі «Підвищення професійної компетентності педагогів – запорука підвищення якості навчально-виховного процесу» за темою «Вплив оцінювання на психічний стан учня». В ході якого учасники визначили, що проблема оцінки й оцінної діяльності є однією з актуальних у педагогічній теорії та практиці. Вчителя розглянули функції, форми, роль педагогічної оцінки та оцінювання як обов’язковий елемент кожного уроку. Під час засідання проведено опитування – «Чи потрібно оцінювання учнів?». Педагоги нашої школи одноголосно зазначили,що оцінювання необхідне в навчальному процесі. В ході засідання вчителі також з’ясували, яку роль відіграє оцінка в житті дитини, її вплив на психологічний та емоційний стан, чи є позитивна оцінка стимулом у навчанні, чому учні отримують низькі оцінки, чи знають учні критерії за якими їх оцінюють. Наприкінці семінару практичний психолог надав рекомендації щодо оцінювання, та наголосив, що оцінюючи результати навчальної діяльності учнів учителя повинні дотримуватися дидактичних вимог, використовувати різні форми оцінювання, пам’ятати про вплив оцінки на емоційний стан учня.

/Files/images/dub_o/IMG_20171023_093429.jpgДуб О.І., практичний психолог з учасником семінару, вчителем Шелест Л.А.

Європейський день проти торгівлі людьми

18 жовтня до Європе́йського дня про́ти торгі́влі людьми́ у закладі відбулася низка заходів. Година спілкування у 6-х класах «Торгівля людьми - сучасний прояв рабства» та дискусія «Що таке торгівля людьми?» серед учнів 7-х класів.

На початку години спілкування учні заслухали вчителя Синельникову Ларису Вікторівну, яка ознайомила їх із проблемою сьогодення: чому мільйони людей у світі перебувають у рабстві, чому відбувається торгівля людьми.

Діти самостійно висловлювали свої думки щодо визначення поняття «торгівля людьми». Під час роботи в групах шестикласники визначали обставини виникнення проблеми: інформаційні, правові, економічні та особистісні причини, а також розмірковували над поняттям «вербування».

Наприкінці бесіди кожен учень отримав пам’ятку – правила поведінки в різних життєвих ситуаціях.

Підсумок години спілкування підвели інтерактивною вправою «відкритий мікрофон», під час якого діти висловлювалися, що нового та важливого вони дізналися на заході.

Передумовою диспуту «Що таке торгівля людьми?» у 7-А класі був перегляд мультимедійної презентації «Попередження торгівлі людьми у громаді». Під керівництвом класного керівника Зіборової Олени Іванівни семикласники обговорили причини та обставини потрапляння людей у складні життєві обставини, які спонукають до потрапляння в тенета торговців та всі можливі варіанти протидії торгівлі людьми.

Як підсумок диспуту, учні розробили власні правила-алгоритм «Як не потрапити в біду: людина не товар!».

/Files/images/Photo1410.jpgГодина спілкування в учнівському колективі 6-Б класу

/Files/images/46.jpgГодина спілкування в учнівському колективі 7-А класу

Кiлькiсть переглядiв: 3088